Etape – lapte de cocos

M-am incumetat si am facut lapte de cocos. E nevoie de o nuca de cocos ca sa obtii vreo 700-800 ml de lapte la final. Ai nevoie de un robot de bucatarie si de un blender pt operatiunea asta.

Alegerea nucii de cocos : musai atentie cand o alegi. Cateva aspecte:

  • Nuca de cocos e destul de greuta, asta e un prim indiciu
  • Sa nu aiba crapaturi pe coaja, ca atunci sigur e „deteriorat” continutul
  • Daca o scuturi, sa auzi ca suna apa inauntrul ei, ca altfel inseamna ca e seaca, stricata etc.
  • De asemenea, e important de stiut ca cei 3 „ochi” ai nucii de cocos trebuie sa arate intacti, fara scurgeri sau urme de mucegai.

Oricum, e o loterie atunci cand o cumperi, dar sfaturile astea le-am gasit pe net si dupa ele ma ghidez.

In primul rand, cu varful unui cutit cauti care dintre cei 3 „ochi” e mai usor de strapuns si apoi scoti lichidul afara. Are o aroma placuta.

Desfacerea nucii de cocos: nu e un chin, cu un cutit / ciocan se rezolva treaba rapid. Am urmat sfaturile conationalului de aici.

Scoaterea miezului (pulpa, carne, ii zici cum vrei): poti sa te inarmezi cu un cutit cu varful rotunjit si scobesti frumusel pe langa coaja. Eu am pus-o putin in microunde si s-a desfacut ceva mai lesne. Nuca de cocos are intre pulpa propriu-zisa si coaja exterioara un invelis lemnos, comestibil. Unii aleg sa renunte la el, dar eu l-am folosit.

Prepararea laptelui:

  • pui la robot bucatile de miez (eu le-am taiat in bucati de pana la 5cm ) si le faci marunte marunte
  • intr-un recipient de 1L-1.5L, pui vreo 300-400 ml apa calduta (nu fierbinte, ca amareste cocosul)
  • se blenduieste cocosul cu apa, apoi se pune tifon pe gura unui alt vas si se scurge amestecul cu grija, pt ca pulpa zdrobita sa nu ajunga in lapte. Aceasta etapa dureaza cel mai mult, dar e cea mai importanta.
  • dupa ce tot lichidul a fost separat de miez, se adauga inca 400 ml de apa calduta
  • optional: se pot adauga curmale sau miere, pt a-l indulci. Eu l-am lasat simplu
  • dupa o zi, se va alege grasimea (untul) deasupra. Se poate folosi la gatit sau se poate amesteca cu restul laptelui, pt a fi mai consistent

Cu lapte de cocos, am pregatit delicioase smoothieuri pt mic-dejun: 1 pahar lapte de cocos, 1 pahar iaurt, o banana, o mana de fructe de padure; totul in blender. Ies 2 portii.

kk

Am mai pregatit in trecut si lapte de migdale. Aici, pasii.

 

About Andreea

Vorbareata si creativa, imi dau cu parerea, arat cu degetul si ma auto-ironizez.
Acest articol a fost publicat în Fun, Uncategorized și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

