Etape – lapte de migdale

Nu lungesc vorba: mi s-a parut ceva ce trebuie macar sa incerc. Am rasturnat netul cu fundul in sus, am gasit cateva retete, am facut cum m-a taiat capul si am terminat totul in vreo 15 minute.

Am folosit: jumatate de cana de migdale, 7-8 curmale, 2 pahare cu apa, blenderul din dotare, tifon, palnie.

Am lasat de dimineata pana seara o jumatate de cana de migdale la inmuiat in apa cat sa le acopere bine. S-au mai pierdut printre ele si cateva arahide si posibil niste bucatele de caju. Am inmuiat si vreo 7-8 curmale, ca sa ii dau dulceata. In seara asta am clatit atat migdalele cat si curmalele, am pus peste ele un pahar de apa si am blenduit bine tot. Am mai adaugat un pahar cu apa si am mai blenduit o tura. In total, 3-4 minute.

Dupa ce am nenorocit semintele, am pus pe gura palniei un tifon (4 suprapuneri sunt suficiente), pe care l-am fixat cu un elastic.

Si am purces la filtrare. Ca sa ramana laptele fin, nu aveam nevoie de resturile de seminte si curmale. Produsul :


Am filtrat totul de 2 ori, am pus laptele intr-o sticla draguta de .. sticla, „pulpa” ramasa intr-un borcanel si gata!

Peste „resturile” astea voi adauga maine miere. Va fi o gustare dulce-crantzanoasa😉

Impresii: are gustul de migdale dulci, evident. Ma temeam ca imi va displacea textura. Nicidecum! E alb, e dulceag, cam ca si laptele. Il voi combina maine cu fulgi de ovaz, secara etc, tarate, fructe uscate si gata micul dejun.

E usor de facut, dar numai daca ai blender / robot. Se face cu mai putin efort decat mulsul unei vaci, clar!!

Ca pret, cred ca pentru a face 1L nu costa mai mult de 5-7 lei, deci e ca si un lapte ceva mai scump. Diferenta fata de cel din comert e ca in asta stii ce ai pus. Adica stii ca din jumatate de cana de migale, 7-8 curmale si 2 pahare cu apa iti iese aproape 0.5L de lichid + pulpa de la seminte. Nici asta nu se arunca; am vazut pe net multe retete in care se folosea.

De pastrat, se poate pastra 2-3 zile. De asta mi-am facut eu acum doar pentru 2 mic-dejunuri. Cel de-al treilea va fi „la noroc”.

Cine a mai incercat? Cine a cumparat si ar putea face o comparatie?

 

About Andreea

Vorbareata si creativa, imi dau cu parerea, arat cu degetul si ma auto-ironizez.
Acest articol a fost publicat în Fun și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Etape – lapte de migdale

  1. Pingback: Etape – lapte de cocos | Despre azi

Lasă un răspuns

