Uitate de mult: cartile de bucate

De pe un site pe altul, am ajuns la linkul asta: „in medie un britanic are 10 carti de bucate, dar peste jumatate au renuntat complet la ele si cauta retete pe internet cu ingrediente pe care le au la indemana in frigider sau in camara.” Daily mail a consultat, se pare, „un grup de cercetatori britanici”😛 care au ajuns la o concluzie putin retorica, zic eu. Normal  ca-s bibelouri cartile de bucate. De ce ar fi altfel, cand internetul musteste de siteuri, forumuri, bloguri, tutoriale in imagini/ video care te ajuta sa faci de la torturi cu n-spe creme la banala mamaliga? Da, eu am cautat pe net „proportia apa faina de malai la mamaliga” si am gasit raspuns la o intrebare ce ma framanta de ani.

Si eu ma bucur printre mandrii posesori ai unei carti de gatit; am dat pe ea cateva GBP si am gatit o singura reteta de acolo. Bun rezultatul, de altfel.

Totusi, mi se pare ca nu mai merita sa dai bani pe carti de gatit: sunt scumpe, majoritatea, si ai acolo doar viziunea unui autor/bucatar despre o anumita reteta. Aportul unic al respectivului autor nu poate fi substantial si zau daca mai cred ca in domeniul bucatariei clasice (aia cu cutit, oala/tava/tigaie si aragaz/cuptor/soba) se mai pot face lucruri ce nu s-au mai facut deja. De fapt, si eu am invatat sa gatesc cu internetul, mai ales avand in vedere ca pt aproape orice reteta, erau comentarii care raspundeau la dileme ce le aveam deja (ba din cauza ca reteta nu era explicita, ba din cauza lipsei mele de experienta…). Acum, am un portofoliu intreg adunat de pe net, de la rude si prieteni, printate sau scrise de mana, toate adunate cu grija in folii, intr-un dosar. Il rasfoiesc si, cu nostalgie, fiecare reteta ma duce cu gandul la prima oara cand am gatit respectivul fel, cu cine eram, in ce perioada a vietii…aaaw

E fain sa daruiesti cuiva o carte de bucate. Desi inutile, te fac pe tine sa te simti generos si intuitiv, iar primitorul va fi oricand magulit (numa’ sa fie si genul caruia ii place sa gateasca). Chiar cred ca majoritatea cartilor cumparate/ avute de cineva sunt, de fapt, daruri.

Mami a mea are una sau 2 carti de bucate (una e evident cea a Sandrei Marin, aceasta biblie a bucatariei, de nelipsit din orice camin; mai ceva ca si sarea :P). De gatit, gateste feluri de mancare „mamicesti” : ciorbe cu smantana, snitele, fripturi, piure, chiftele si prajituri cu foi. Clasic, zic eu. In schimb, din cand in cand ma suna victorioasa ca a gatit „de pe internet”. E mortala: imi expune reteta pas cu pas , cu o bucurie a copilului care a invatat sa isi scrie numele! Ultima reusita: „ciorba de vacuta; o incepi normal: zarzavat, pui carnea, fierbi etc, dar la final… pui moare de varza”. A trebuit sa gaseasca asta pe net si sa i se para invenita secolului, dar era asa incantata, ca n-am putut sa nu ii impartasesc bucuria. Si parca mi s-a facut si pofta.

Ma gandesc daca merita sa mai publici o carte de bucate si din alt motiv decat publicitatea.

About Andreea

Vorbareata si creativa, imi dau cu parerea, arat cu degetul si ma auto-ironizez.
Acest articol a fost publicat în Doar ganduri și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Uitate de mult: cartile de bucate

  1. Anda spune:

    Si eu folosesc internetul de obicei, insa am o carte de bucate (exclusiv cu dulciuri) pe care o mai folosesc cateodata. Diferenta este insa ca aceste carti sunt scrise de bucatari cu experienta, in timp ce blogurile culinare parca-s mai pe intelesul amatorilor si de obicei retetele luate de pe internet ies mult mai bine.

    Insa la ce e mai folositoare cartea de bucate este faptul ca o poti lua cu tine in bucatarie, pe cand reteta online e mai greu fara imprimanta sau laptop. Sa o scrii tu pe harti cere efort si sa faci ture bucatarie-calculator nu e foarte eficient.

Lasă un răspuns

