Gargara la coafor

De ce vorbesc coafezele asa de mult? Sa nu se supere „hair-stylists” pe mine, dar in limba romana e mai simplu sa ii zici posesoarei mainilor care iti tund si aranjeaza parul pe nume : „coafeza”.

Eu si majoritatea prietenelor mele adoram vizitele la coafor in primul rand pentru ca poate fi un rasfat si o relaxare: spalatul parului de catre altcineva, masajul capilar… hm. Numa bine! Cu exceptia momentului cand tipa incepe sa turuie. Sincer, singura discutie pe care mi-as dori sa o am cu coafeza ar fi legata de ce urmeaza sa faca, mai precis cati cm sa taie si cum sa imi aranjeze apoi claia. Eventual sfaturi pentru ce probleme vede ea ca ar avea parul meu. Atat!! Dar nuuuu, de ce sa se limiteze doar la atat?

Daca o cunosc pe tipa dinainte, e posibil sa schimbam poiliteturi sau chiar sa vorbim despre cunostintele comune etc… Asta e o ipoteza plauzibila. Dar eu nu am mai fost de mult timp la o coafeza pe care sa o fi cunoscut inainte sa fi mers acolo la tuns. E drept ca proximitatea fata de un strain (tipa e cu mainile in parul meu, la propriu!), te poate face sa te simti stanjenit(a), de unde si nevoie de a sparge gheata cu o discutie nesemnificativa, al carei singur scop e sa destinda atmosfera. Bun. As putea accepta si asta. 4-5 propozitii despre vreme, cat de bogat mi-e parul ori ultimul viol de la stirile de la ora 5. Dar apoi taci si lasa-ma sa inchid ochii si sa si adorm, daca se poate. Macar in timp ce ma speli.

Am fost la 4-5 tipe diferite doar pana acum, majoritatea cu aceeasi problema: vorbitul mult, prost, degeaba. Iar ultima era draguta asa si parea de treaba, dar nu mai inceta cu vorba. La inceput m-am implicat in discutie in speranta ca nu dureaza mult, dar intr-o ora am aflat tot ce se putea afla despre cum a deschis salonul, catelusa ei si problemele ei de sanatate, iubitul despre care zicea in gluma ca „parca ar fi gay”, obsesia ei pt detalii si incapatanarea care o urmaresc la tot pasul. Hmm…. am evitat sa par implicata in discutie si ii raspundeam monosilabic. Nimic n-a oprit-o. Bla bla bla fara limite. Doar iesirea mea pe usa m-a ajutat sa ii inchid gura. Imi era cumva sa ii spun sa taca…doar claia imi era la mila ei. In plus, chiar parea o fata ok. M-am gandit ca daca sunt laconica o sa o calmez. Dupa cum tocmai am zis, nu am reusit. La polul celalalt a fost o coafeza din Dej, care nu vorbea nimic, doar isi facea treaba. Si chiar foarte bine. O colega imi zicea ca a renuntat la serviciile unei coafeze din cauza ca incerca sa-i bage pe gat o afacere MLM. Da, aia tip secta.

Mi-as dori ca prestatorii de servicii sa imi povesteasca nimicuri doar dupa ce am fost pe acolo de cateva ori si, in rest, sa ma maseze, spele, tunda etc etc in liniste. Mi-as dori sa inteleaga ca desi nu sunt supervizati, trebuie sa isi pastreze profesionalismul si sa se straduiasca sa imi ofere o experienta placuta. Atunci si-ar merita bacsisul.

Ma intreb cum ar fi daca as merge la un „coafez”? Oare si asta ar fi asa slobod la gura?

About Andreea

Vorbareata si creativa, imi dau cu parerea, arat cu degetul si ma auto-ironizez.
Acest articol a fost publicat în Doar ganduri și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

