Unghii cu gel : le-am dat jos. Impresii

Una dintre cele mai populare postari de la mine de pe blog a fost cea despre unghiile cu gel. Am scris in urma cu un an si jumatate despre motivul/ele care m-au determinat sa le pun.

Acum am deja gelul dat jos de aproximativ 3-4 luni. Am asteptat atat ca sa scriu pentru ca voiam sa zic mai mult decat „am unghiile pilite”.

Cum se dau jos unghiile cu gel? La manichiurista de preferinta. Ea poate alege sa foloseasca o pila sau o freza, depinde cat de repede vrei sa pleci de acolo. Sau poti face si tu asta acasa. Daca ai freza, bravo tie, inseamna ca termini repede. Daca nu, sper sa ai o pila de celuloza/hartie/carton (multe nume pentru aceeasi chestie, de fapt) si muuulta rabdare. Cateva ore de rabdare. Un om neexperimentat ca mine ,dar totusi plin de idei, poate spune  ca a incercat dar a renuntat dupa 5 minute vazand ca abia reusise sa racaie suprafata.

Asadar, in primul rand pot confirma ca intr-adevar unghiile sunt mai subtiri dupa ce dai gelul jos. Si cum altfel ar putea fi, daca au fost pilite inainte?!?!? Atat de subtiri incat jur ca in primele ore de dupa simteam cum mi se indoaie unghiile cand bagam mana intr-un buzunar putin mai stramt. Dupa mai bine de un an cu unghii de 1.5mm de groase, nu m-am mirat.

Evident ca stiind ca urma sa le dau jos in cateva zile, in saptamana „evenimentului” le-am „zgandarit” pe toate fara mila. Aproape mi le-am smuls. De ce? Ca era prea tentant ca sa nu o fac😛

Unghii subtiri, deci singura varianta pe care o ai e sa le tai scurte si sa le dai cu o oja protectoare/lac transparent inainte de a pune o culoare pe ele. Eu evident ca nu m-am gandit sa fac asta si aveam model „pilit” prin oja. Urma de pila s-a vazut pe ele cam 3 luni la unghiile mari si 2 luni la celelalte. Puteam sa mai pilesc eu suprafata ca s-o mai indrept, dar nu mai voiam sa le chinui.

Acum ca suprafata unghiei e normala, fara urme de pila, pot spune ca unghiile mele sunt ce au fost mereu: mici, casante, rupte mai mereu. Astfel ca prietenele mele sunt ojele colorate si pila de celuloza.

Nu voi zice vreodata ca gelul mi-a stricat unghiile. Dimpotriva, unghiile mele sunt aceleasi ca intotdeauna.

Sunt mereu pro-gel, cata vreme purtatoarea lui merge la intretinere sau invata sa si-o faca. Cum manichiurista mea e la Toplita, imi pileam eu partea cu cresterea si ma dadeam cu lac transparent. Altfel, as fi ajuns sa am niste varfuri cu gel mai degraba, purtatoare de unghii urate.Bleahhh ! Am vazut deja atatea variante de unghii cu gel nemaipomenit de ingrijite, ca mi s-a acrit.

Sfatul meu: pune-ti gel doar daca vrei sa ai o manichiura ingrijita / daca unghiile tale sunt prea slabe pentru a putea fi crescute cat de cat, dar tu totusi vrei sa nu iti fie mici cat pastilele :)).
Daca totusi te inhami la rutina gelului, fa bine si du-te la ingrijire, ca daca lasi sa treaca mai mult de 14-21 zile fara ea, vei ajunge sa arati cam ca tipele cu mese de par carora li se vad locurile de prindere de firul lor sau, si mai rau, cu tipele cu gene false ale caror capete s-au desprins.

Orice intrebari mai ai, inclusiv legate de minunatele situatii cand iti rupi o unghie cu gel aplicat, pune frumusel mana si ma intreaba.

About Andreea

Vorbareata si creativa, imi dau cu parerea, arat cu degetul si ma auto-ironizez.
Acest articol a fost publicat în Doar ganduri, Unghii și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

26 de răspunsuri la Unghii cu gel : le-am dat jos. Impresii

  1. Sascha spune:

    Am adunat intr-o postare tot ce trebuie sa stii pentru a incepe sa-ti cresti unghiile si a le mentine! Sper sa te ajute! Si eu inainte aveam unghiile cam ca ale tale, exfoliate pana la jumatate :-s http://mypsychonails.blogspot.ro/2013/01/wow-how-do-you-growkeep-your-nails-so.html

  2. Ana spune:

    Stii cumva cum se pot da jos unghiile false ? Dar nu cele cu gel , Cele luate din Sephora sau din alte magazine care ti le poti pune singura acasa .

    • Andreea Burus spune:

      Buna,
      Parerea mea e sa apelezi la cineva care se pricepe. Ori la un salon, ori la o manichiurista care lucreaza acasa. Mergi mai la sigur.
      Totusi, eu am incercat si sa imi pilesc o unghie cu gel, dar dupa 10 minute imi obosise mana si nu facusem progrese mai deloc.
      Pe net am vazut sfaturi care includeau pasi astia: scurtat – inmuiat unghiile in acetona – indepartat unghii false. Uite aici. Dar sa ai in vedere ca dupa ce vei da unghiile false jos, ale tale for fi pilite, subtiri, fragede si cam uratele. Nu te speria! Da-i inainte cu un tratament si gata.
      Sa revii cu impresii de dupa. succes!
      Am

  3. L. spune:

    Tomai mi-am dat unghiile jos. Sunt mult prea mici si foarte urate. Nu le-am avut asa niciodata. Am ca un fel de „dalme” la ele, si sunt urate cu spume. Nici nu stiu ce sa le fac. Cam in cat timp isi vor reveni/

    • Andreea Burus spune:

      Buna,
      In primul rand, nu te speria!🙂
      E normal sa arate mai aiurea – au fost pilite, putin „parlite” la lampa, deshidratate. Eu mi-am dat gelul in mai 2012 si, dupa ce nu am mai avut pic de urme de gel pe ele, le-am pilit suprafata cu o pila de carton (ca sa arate „omogen”) si le taiam mereu mici.
      Apoi, le-am dat toata vara cu oje colorate.
      Cred ca era mult mai bine daca le dadeam cu crema inca de atunci. Sau cu orice fel de ulei care hidrateaza unghia (cel de masline e celebru pt asta). Cu riscul de a ma repeta: pileste-le suprafata, tine-le scurte macar cateva luni si hidrateaza-le. Nu doar local, bea macar 1.5 l de apa pe zi.
      Sper sa iti foloseasca sfaturile mele, desi vobesc doar in nume propriu. Abia astept sa imi spui cum progreseaza lucrurile.

  4. jullie spune:

    Am o intrebare..am gel pe unghia naturala si as vrea sa la tai si sa pun tips..trebuie inlaturat tot gelul de pe unghie ptr a pune tipsul?

    • Andreea Burus spune:

      Ar fi cel mai bine sa dai gelul jos ca sa fii sigura ca nu iti zboara tipsul cand (din varii motive) iti va intra aer sub unghie. parerea mea🙂

    • Sascha spune:

      Gelul oricum nu poate fi inlaturat imediat complet de pe unghie fara sa fie pilita si unghia naturala. Metoda corecta de indepartare a gelului este prin pilire pana ramane un strat foarte subtire dupa care se asteapta sa creasca unghia scurtandu-se tot timpul pana se duce complet partea acoperita de gel.
      In loc de tipsuri, iti recomand sa-ti faci constructie pe sablon si atunci nu e nevoie sa se inlature gelul complet, o sa-l pileasca putin apoi o sa-ti prelungeasca unghia.

  5. Ptfemei.ro – Aici gasiti produse profesionale pentru manichiura/pedichiura.Abtibilduri,acril,forme dual sistem,lichid,pudra acrilica,seturi acril,geluri uv,geluri colorate,geluri french,nail art,ustensile unghii,dungi,banda,foita,fimo,paiete,flori uscate,perle,produse metalice si ceramice,sclipici,strasuri,pile si bufere

  6. ioana spune:

    de ce nu imi tine gelu pe unghii mi se duce dupa 2 zile

    • Andreea Burus spune:

      Buna,
      Cum adica dupa 2 zile se duce? Ai poze ca sa inteleg mai bine? Nu ca as fi eu experta, dar niciodata in tot timpul cat le-am avut eu cu gel nu mi s-a intamplat asta..
      Parerea mea e ca nu e pus bine, ca altfel nu ar avea motive sa se duca. La mine e o victorie sa imi tina oja 2 zile, dar gelul nu se duce jos de pe unghii decat cu pila sau cu freza de manichiura. Iti mai poate intra aer pe margini, nu zic, dar nici intr-un caz la mai putin de o saptamana-doua dupa ce e pus. Si, din punctul meu de vedere, aer nu ar cam trebui sa intre deloc daca unghia e slefuita cum trebuie si cuticulele sunt impinse inainte.
      Inca o remarca: si grija posesoarei unghiilor cu gel e un factor, dar ma indoiesc ca ai desfacut suruburi cu unghiile :))))

  7. Adina spune:

    Buna! AM avut si eu grave probleme cu unghiile. Pe langa faptul ca incepeau sa mi se desprinda dupa o sapt mi le-a distrus tipa unde mergeam, mi le pilea pana la carne. Era un dezastru. De vreo 5 luni am gasit o tipa in Colentina de care sunt f multumita( Veve Nails). Lucreaza acasa si are si preturi buna, 50 de lei pt io intretinere.

  8. Beatrice spune:

    Buna, ma numesc Beatrice si cineva a incercat sa imi puna unghii cu gel de doua ori si nu m-au tinut…. Dar la cn a mai pus inclusiv si ei nu a avut probleme de genul…. De ce nu ma tin unghiile???

    • Andreea spune:

      Chiar nu sunt de meserie si nu am mai auzit de asa ceva. Mai incearca la altcineva. Poate a treia oara e cu noroc🙂 Succes! Sau incearca oja semipermanenta.

  9. Elena spune:

    Bună! Mi-am pus și eu unghii cu gel o singură dată, doar că nu am rezistat decât 2 săptămâni cu ele. Îmi voiam unghiile mele înapoi, așa că le-am dat jos. Acum sunt foarte subțiri, însă nu sunt galbene și nici exfoliate, arată bine. Crezi că își vor recăpăta grosimea și vor fi așa cum erau înainte?

    • Andreea spune:

      Salut,

      Nu iti face griji, o singura tura de gel nu are cum sa le fi nenorocit. Eu nu le-as oja cateva saptamani, dar le-as da cat de des cu ulei hidratant de orice fel. Si o crema de maini banala merge. Manichiurista ti-a pilit doar ce era „la suprafata”; cand iti vor creste ar trebui sa fie ok.
      Succes!

  10. Diana spune:

    Buna ziua, si eu am unghii cu gel.. lungi ce e drept..
    in legatura cu datul jos.. sa stie toata lumea..
    nu trebuie sa le piliti..
    exista o solutie speciala pentru indepartarea gelului..
    costa in jur de 10 lei.. si se toarta putina solutie pe un disc de vata si dupa se infasoara dupa unghie impreuna cu folie de copt.
    este adevarat ca se sta 3 min.. dar dupa se ia cu o ustenstila de impins cuticulele si gelul se da jos ca o folie suptire.
    Pentru alte intrebari contactati-ma la emailul
    urmator :
    lady_dya1@yahoo.com

    • Andreea spune:

      Mersi mult pentru sfat! Sper sa vada cat mai multi

    • saschamein spune:

      Acest lucru este valabil doar pentru oja semipermanenta si gelul de tip soak off. Gelul din care se fac extensiile de unghii este nedizolvabil, se poate da jos doar prin pilire.

      • Diana spune:

        La mine s-a dat si gelul.. dar cei drept.. am stat ceva minute bune.. nu se in intregime .. dar cea mai mare parte se poate da cu aceasta solutie.. daca se respecta urmatorii pasi:
        1. Se pilesge finishul
        2. Se toarna un pic de solutie pe un disc de vata
        3. Se infasoara intr-o folie de aluminiu sau copt..(cea de aluminiu este mult buna) unghiile.
        4. Se asteapta 2-4 minute
        5. Se foloseste ustensila de impins cuticulele ptr a da oja jos.
        6. Dupa ce s-a dat oja toata jos, repetati punctul 4
        7. Se repeta punctul 5 dar de data asta pentru gel
        8. Dupa aceea pilim un pic.. deoarece gelul nu se da jos in intregime

        Daca urmati pasii urmatori veti fi surprinse de rezultat.Este adevarat ca daca gelul este mai bun sau dur atunci va trebui pilit.

      • Irina spune:

        Buna ziua! Am si eu unghii cu gel ,dar cu tips si au crescut foarte mari. Știe cineva cum as putea sa le dau jos sau cum as putea sa sa le scurtez din lungime.

  11. Diana spune:

    Un alt sfat pentru unghi cu gel :

    Cand piliti gelul (in cazul in care nu se duce
    cu solutie) prima data piliti suprafata cu o pila de 180-240.
    Dupa ce ati dat o parte din gel jos, folositi pila pana la 180 .
    Dupa ce le-ati dat jos..de fiecare data puneti lac cu vitamina A si B. se gaseste in comert.
    Stati 2-4 zile cu acest lac .
    Dupa aceea dati cu intarotor..si le mentineti cam 2 zile maxim.Unghiile se vor reface intr-o saptamana.

Lasă un răspuns

