Despre curieri

Enervanti de-a dreptul! Da, ei sunt cei care, atat de plini de ei,se cred buricul universului. Of, dar chiar mai mult decat atat…. Pana una-alta, ei sunt cei care aduc PACHETUL. Da, ala pe care ti-l doresti atat de mult incat esti dispus sa platesti chiar si taxa de curierat (Posta Romana nefacand concurenta decat la pret). Ori, si mai rau, iti mai cumperi si nu-stiu-ce carte/cd/pix doar-doar sa atingi pragul peste care comanda iti vine gratuit, cu el, curierul.

Ce ti se promite? De obicei, servicii rapide oriunde in tara. Pe de alta parte, rapiditatea asta o platesti amarnic, tu fraierul care in fata curierului nu ramai dacat o sluga buna de dat ordine.

Parerea mea nu s-a format ad-hoc, anul asta am tot intalnit curieri in diferite locatii din tara, din diferite motive, in diferite zile ale saptamanii, de la tot felul de firme .

Asadar, pot sa spun cu convingere: curierii sunt enervanti.

Anul asta, prin luna mai, eram la ore. Inca 20 de minute pana la pauza. Primesc un apel. Las sa sune, imi vad de ora. Ma uit la ceas dupa 5 minute, alte 3-4 apeluri pierdute. Oamenii importanti din viata mea imi stiau programul, asa ca nu m-am straduit sa raspund. In pauza, sun inapoi:

„- Buna ziua, ma numesc….M-ati sunat de 3 ori, ce s-a intamplat?

-Pai da, v-am sunat si nu mi-ati raspuns!

-Daca nu v-am raspuns prima oara, era clar ca nu puteam raspunde. Daca nici dupa 5 minute nu v-am raspuns la celelalte apeluri, e clar ca nu puteam raspunde, nu?!

-Dar eu sunt CURIERUL!!!”   [jur ca asa s-a exprimat. Asadar, cu alte cuvinte, rupe-mi-s-ar ca esti in coma, mori, esti pe tron, ajuti o baba sa treaca strada, iti rupi gatul incercand la telefon, tu trebuie sa ii raspunzi lui. De ce? Pentru ca el e CURIERUL. Booh!]

Boooon….si-a mai trecut un anotimp si s-a facut vara…ba nu, ca toamna a fost. Si am primit pachet la serviciu. Ei.. si cum comanda a fost de 87 de lei si eu aveam doar 100, m-am trezit cu replica „du-te repede si schimba la cantina”. Pana una-alta, de cand ne tutuim asa, de la prima vedere? Dar umplei-i-as eu lui frigiderul, cand stie ca umbla cu bani, n-ar trebui sa aibe si de schimb? Neaaah. Pai de ce, ca doar cand ii zici „am doar 90 marunt” el iti raspunde de parca ti-ar face un serviciu „e bine asa”. Pai cred si io ca-i bine, pentru el, omul cu PACHETUL mult dorit.

Si tot in toamna asta, asteptam eu 2 colete. Unul de carti, de vreo 60 de lei si altul de 10 lei, cu nush ce nebunii. 10 lei pentru ca platisem cu cardul pe net si venea gratuit. Si ma suna. „v-a venit coletul de la elefant.ro, va costa 115 lei”. Mi-a cazut cerul in cap. „Sunteti sigur?” „Da”. Sun la elefant.ro, ii intreb de comanda, de ce nu am primit mail de confirmare a livrarii, de ce costul e dublu. Mai ales. Aia sta, tasteaza frenetic. Pai noi nu am trimis nimic. ????? Adica cum? Cand ajung in parcare, se trezise si musiu ca, de fapt, incurcase borcanele si primisem doar ala de 10 lei. Am sunat la shop, i-am explicat situatia. Fii sigur ca am auzit oftatul cel mai zen ever atunci.

O singura data m-a sunat  un curier care vorbea coerent, s-a prezentat, mi-a vorbit frumos. Pacat ca nu mi-a dat rest.

Nu mai devreme de astazi, asa, pe la pranz, vorbeam la telefon, ma prostea una de la orange cu nush ce optiune. Am vazut ca am un apel „in asteptare” si m-am grabit sa inchei conversatia. Sun inapoi, sa vad cine tocmai ma „cautase”:

-Alo, buna ziua, m-ati sunat…

-[pe un ton foarte certaret] Da, sunteti din Apahida?

– Nu, dar cine sunteti?

-Sunt CURIERUL de la firma krhgpoigh. V-am cautat si daca nu mi-ati rapsuns asa ca eu am plecat de la firma.

-Dar unde asta, de la ce firma?

-Pai nu sunteti Teodorescu?

-Nu!! sunt XYZ.

-Aaa, pai haideti in parcare ca sunt aici”

Seriously? I mean…. seriously? Adica, „sunteti din Apahida?” pe bune ca m-am simtit ca la interogatoriu…. Si evident ca a trimis-o pe una sa isi schimbe banii, si evident ca nu i-o mai fi dat ultimul leu .. si evident ca i-am spus, cu toata rusinea,desi parea sa aiba varsta lu’ tati, „cand sunati lumea, prezentati-va, ca eu n -am de unde visa ce curier va veni si, mai ales, ce nr de telefon are”.

In Romania ce e gratuit nu prea e .. gratuit. Desi mi-a venit coletul gratis, apelul ala si nervii de dupa m-au facut sa platesc cu clipe pretioase din viata mea faptul ca am pastra 20 de lei la mine in buzunar.

Mesaj catre toti curierii: u’re not important, asa ca nu va mai umflati in pene, sunteti doar versiuni motorizate ale postasului. N-o fi sunand postasul de 2 ori, dar fii sigur ca daca te suna a doua oara, curierul o face ca sa te mustre.

P.S. Am intalnit si curieri oameni normali, dar prea rar, mult prea rar.

P.P.S. Si nu cred ca sunt eu singura ghinionista si stiu sigur ca li s-a mai inttamplat si altora.

About Andreea

Vorbareata si creativa, imi dau cu parerea, arat cu degetul si ma auto-ironizez.
Acest articol a fost publicat în Doar ganduri, Fun, Prostie 100%. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Despre curieri

  1. Mona spune:

    haha, n-am avut nicio experienta atat de grozava cu curieri din romania dar nu ma surprinde atat de mult calitatea serviciului🙂

  2. Sanda spune:

    mmmm….doar azi….suna….eram la ora, vine pauza sun inapoi….pai domna n ai raspuns, eu am plecat, n am toata ziua!
    Runda a doua maine! 🙂
    Dar imi iau liber sa mi pot lua pachetul ca de nu intra peste mine la ora :))

  3. Tedd Stan spune:

    Eu sunt CURIERUL! = Sunt eu, Jason Statham, cum, nu ma recunosti?? :))))

  4. Lavinia Pop spune:

    De obicei îmi vorbesc frumos curierii, sau am eu standardele foarte coborâte, :)), însă majoritatea mă pun să cobor eu jos să îmi iau coletul, nu se suie pân’ la 4, doamne fereşte, că stau prea sus.

Lasă un răspuns

