Ai renuntat?

In ultimele luni am tot fost intrebata de ce am renuntat la invatamant. Mereu raspund ca nu am renuntat, ci am ales altceva, altceva care, zic eu, e mai bun pentru mine in aceasta perioada a vietii mele.

De ce e ciudat pentru un prof oare sa schimbe jobul? Victima  a unui „loc de munca sigur”, profesorul roman ajunge sa faca o gramada de compromisuri, doar pentru a nu-si pierde painea. Biata paine. Macar dac-ar fi o paine care sa-i recompenseze intr-adevar cunostintele, experienta, valoarea. Dar in zilele noastre noi toti suntem parca obligati sa invatam sa ne multumim cu putin.

Niciodata nu m-am plans de bani la un interviu. Mi s-ar fi parut o tampenie, ceva total absurd si, mai mult decat orice, mult prea evident. Well, duuuuuh! Normal ca nu imi convenea salariul de nici 200 de euro, in conditiile in care chiria pt 1/2 de garsoniera ma costa 80 de euro.

Adevarul e ca pt un tanar e important sa stie ca poate promova, creste dpdv profesional. Ori eu am atins dupa 2 ani pragul de 1/3 din maximul pana unde poate ajunge un prof preuniversitar  in timpul unei cariere de 30+ ani. Si nu ca as fi eu grozava. Asa e sistemul. Sunt 3 trepte; retardat sa fii si tot le atingi in apx 10 ani si… cam atat. Daca ai bafta devii director, inspector etc etc, dar acolo totul e in functie de cat de multe „”competente”” ai (prietenii stiu de ce).

Daca nu facem schimbarile cand suntem tineri, atunci cand? Ma indoiesc ca la 35 de ani, la 48 ori la 53 o sa imi vina sa fac un curs de chineza si voi incepe o noua facultate, in timp ce voi participa la nenumarate interviuri intr-un domeniu „de ultima generatie”.Ssseriously?

Nu am renuntat. Nu am facut un pas inapoi.

Bisous!

About Andreea

Vorbareata si creativa, imi dau cu parerea, arat cu degetul si ma auto-ironizez.
Acest articol a fost publicat în Doar ganduri și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Ai renuntat?

  1. BRAVO!!! Well said! Felicitari pentru curaj!

  2. Olivia spune:

    inteleg perfect! been there

Lasă un răspuns

