Copilăria are gust de…

Poate Marcel Proust m-a influențat sau poate nu, dar anumite feluri de mâncare, deserturi, gusturi și arome îmi amintesc de copilărie.

Lista mea nu e prea lungă și arată cam așa:

  • gumă Turbo (mai ales la grădi și în primii ani de școală). Sau gumă Barbie. ambele cu „apțibilduri”
  • lapte cu biscuiți
  • ceai de chimen cu zahăr (clasele mici)
  • eugenii (11-13 ani)
  • mămăligă cu lapte
  • pâine umezită și presărată cu mult zahăr (deliciosul desert pe care-l făceam doar când mergeam la mătușa mea preferată. N-aș mai putea păpa așa ceva nowadays)
  • sarmalele cu afumătură (Moooooș Crăăăăăaciuuuun)
  • sucul de la Tec (verde, roz, portocaliu și multe alte culori)

Pun pariu că, dacă mai stau o leacă și mă mai gândesc, îmi vin și (multe) alte idei. Deocamdată atât pot.

Pe tine ce gust te duce cu gândul la copilărie?

About Andreea

Vorbareata si creativa, imi dau cu parerea, arat cu degetul si ma auto-ironizez.
Acest articol a fost publicat în Doar ganduri și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

12 răspunsuri la Copilăria are gust de…

  1. Cristiana spune:

    Si pentru mine, unul din gusturile copilariei este reprezentat de guma Turbo. Trecand peste ani, oprindu-ma la prezent, m-am indragostit de un magazin la 5 minute departare de mine unde au un odorizant de camera care miroase ca guma Turbo. Si, bineinteles ca fac ce fac si cel putin o data pe saptamana, intru in magazinul cu pricina doar pentru ca parfumul acela are puterea de a ma trimite inapoi in timp, pe vremea cand faceam concursuri cu cel mai mare balon de guma, vremea copilariei atat de frumoase…
    La multi ani copilului din tine! Sa nu il lasi sa dispara niciodata!

  2. Sergiu D. spune:

    suc Tec, gume Turbo (inca mai am colectia pe undeva de masini), Eugenia (3ani – prezent), mamaliga cu branza si usturoi, topit-ul lu bunica-mea, rapita din aprilie – mai, socata facuta de bunica (nu gunoiul de la Coca-Cola Company), gura plina de bob cand mergeam pe ogor. Lista poate continua muuuuuuuult.

    P.S.: Mi-am adus aminte inca una : pufuletii cu lapte de la Harmopan

  3. pe la noi se numeau actibilduri🙂
    nu cred ca Proust te-a influentat, el a fost pur si simplu influentat de aceasta realitate umana, a senzatiilor si a asocierii acestora cu anumite momente/locuri/situatii. acum imi sunt dragi si anumite mirosuri urate care imi amintesc de vremuri faine. intr-una din zilele trecute pe strada am simtit un miros identic cu cel din sala festiva de la liceu unde faceam repetitii de teatru, un miros tare neplacut dar mi-a fost tare drag cand l-am simtit pe strada.

    mirosul de marar (pe care il folosesc mai mereu) mereu ma duce cu gandul la zile de vara, cand bunica facea cate o ciorba de iti venea sa iti trimiti nevasta de acasa :)))

  4. paine cu dulceata de zmeura si cu tarhon in otet pe deasupra pe care o savuram cu my best friend Raluca Urzica :))….lapte dulce in ceaunul in care tocmai facuse bunica mamaliga…old times:)

  5. era o gaselnita a strabunicii lui Ralu….:))

  6. Alina Tifrea spune:

    fata dulce si desteapta….imi place enorm ce scri, si faptul ca pretuiesti cele mai simple lucruri, sau amintiri😉 Ma binedispui, asa de la distanta. :*

  7. Pingback: Copilaria are gust (si) de … | Despre azi

Lasă un răspuns

