Sărbători buruşeşti

Iubesc să vin acasă de sărbători. Mai mereu ajung cu vreo 3-5 zile înainte de eveniment aşa că am norocul de a scăpa de frecat, şmotruit, scuturat, aranjat şi împrăştiat praful prin casă.

„Prind” chiar perioada în care mami şi buna Miţă se întrec la bucătărie. Acum, de Paşte, de exemplu, mami s-a apucat deja de miercuri să prăjiturească, buna Miţă, şi ea. Şi toate roadele muncii lor se văd fain-frumos în cămară, pe scara care duce în pod. De mică am crescut cu prăjituri şi cornuleţe acolo, pe scară. E drept că le mai puneau şi pe rafturi, dar pe scară parcă mai fain arată.

Ziua de mâine o aştept şi mai cu ardoare. Nu de alta, dar mâine Cozonăcim. Buna m-a învăţat să dospesc. Să frământ, adică. Şi, serios acum, cine să frământe mai bine decât o femeie!? Buna face focul în cuptor (cu lemne, that is), între timp le pregătim pe toate, sosesc şi vecinele care-şi coc cozonacii la noi în cuptor şi e un sentiment tare fain. Zici că-i clacă!

Nu scriu acum nimic de mirosul a 10 cozonaci scoşi din cuptor, că mi-e că nu mi-ar ajunge pt fiecare.

Până una-alta, mă duc să număr prăjiturile de pe scară :p

Paşte fericit!

About Andreea

Vorbareata si creativa, imi dau cu parerea, arat cu degetul si ma auto-ironizez.
Acest articol a fost publicat în Doar ganduri, Fun și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Sărbători buruşeşti

  1. Mona spune:

    ioi ce fain🙂, mi-e dor de Pastele traditional romanesc! Asta e al 5-lea pe care il lipsesc… Anyway singura traditie pe care o pastrez e sa pap miel🙂 si am facut si salata de poulet😀 nu de boeuf! M-am gandit de vopsit oua dar ouale singure nu aduc spirit de sarbatoare daca nu sunt apreciate si ‘folosite’ cum se cuvine de invitati. Si sa ma uit la Ian, Em si Rhod (musafirii) uitandu-se la ouale vopsite si mirandu-se fara sa aud ‘Hristors a inviat!’ si sa ciocnim chiar nu ar ajuta! Mi-e dor, pup xxx

    • shurubici spune:

      sa stii ca la tn m-am gandit atasand poza
      hm… poti sa iti „educi” invitatii, ai dreptul sa faci asta. nu cred ca le-ar scadea coeficientul de „britishism” ciocnind oua

      altfel, vei uita cine esti. vei uita si cum ai crescut aici, sarbatorind un Paste romanesc

      doar de tine depinde sa pastrezi spiritul viu.Paste Fericit!

  2. Veronica Miclea spune:

    Christos a înviat !!!…o autenticitate care m-a umplut instant de nostalgii, nostalgii comune, românesti si de pe Valea Toplitei, tinutul care mã umple de energie fie si doar gândindu-mã acasã.Cãmara buruseascã (sper cã îmi permiti) e cam tot atât de specificã Pastelui ( sãrbãtorilor în general ) din sufletul meu cam cât îi sînt Morormetii de specifici lui Preda.Si stim noi foarte bine cã dulcele sãrbãtoresc e dincolo de mireasma cozonacului care îti seduce simturile si dincolo de rosul superlativ din ouãle proaspãt vopsite, e dulcele emotiei si armoiniei cuprinse în eveniment : o sãrbãtoare româneascã cu familia, la ea acasã , în tot românismul sãu, aici de fatã -BURUSESC.Felicitãri profunde pentru acest post! Veronica Miclea

Lasă un răspuns

