Sfaturi de la EX?

Îl/O ştii de ceva timp, lucrurile au mers frumos între voi pentru o vreme. Dar, acum că  s-a terminat, i-ai mai da un telefon pentru a-i cere un sfat? Şi nu mă refer la subiecte neutre gen:”oare să-mi schimb jobu’?”, „ştii vreo sală de fitness unde se fac reduceri pt studenţi?” ori „ce versiune de windows să-mi instalez?”. Nu, nu. Mă refer la love-life questions….E un subiect la care mă gândesc de ceva timp şi, curioasă cum sunt, am făcut şi un pic de „Research”.

Din punctul meu de vedere, lucrurile stau destul de simplu: nu ceri sfaturi de la ex decât dacă e singura persoană rămasă pe planetă ori dacă au trecut muuuulți ani de când nu mai sunteţi împreună. Mie personal mi se pare cel puţin penibil că să nu zic mai rău.. Păi pe lângă faptul că lucrurile nu au mers între voi (aşadar îl/o consideri vinovat/ă de acest lucru în egală măsură că şi pe tine), cum să îi ceri sfaturi?!?!

„- Ştii, nu vrea să-mi spună că mă iubeşte…. Îmi arată asta, dar nu vrea să o spună. Eu i-am declarat-o, dar ea nimic. Îmi răspunde cu un sărut şi apoi schimbă vorba. Ce să fac?” Serios acum, oare aş putea eu răspunde fără să compar involuntar situaţia cu ceva prin care am trecut şi eu, la rândul meu? „-Păi mai ştii când tu nu voiai să XYZ…Mai ştii că până la urmă ţi-am spus BLA BLA?”

Nu e o situaţie atât de fericită pentru că, până la urmă, se va ajunge la o discuţie despre trecutul vostru comun. Morţii cu morţii, viii cu viii, e mai sănătos aşa. Cea mai nefericită fază mi se pare să îi ceri sfaturi atunci când altcineva ţi-a frânt inima. Nu de alta, dar ex-ul, acum că nu mai sunteţi împreună, ar putea la fel de bine să îţi râdă în nas sau să te trateze cu indiferenţă. Nu tocmai lucrul la care te aşteptai, cu siguranţă. Şi, până la urmă, de ce să îi dau eu de ştire că nu mi-e bine?!

Dintre tipele cu care am vorbit eu, majoritatea-s de părerea mea: nu ceri sfaturi de la ex că doar ai  măcar o prietenă cu care să dezbaţi subiectele care te frământă. Surprinzător, bărbaților nu li se pare nimic rău în asta:”Păi dacă ai fost cu tipa respectivă un anumit timp şi v-aţi înţeles cât de cât bine, de ce să nu îi ceri un sfat?!” ori celebrul „Da’ ce are?”

Până la urmă, eu rămân cu părerea mea: mai bine nu ceri sfaturi de la un ex. Cu atât mai mult când vine vorba de dileme de’ale inimii.

IMG Source: http://www.internetviz.com/psjblog/wp-content/uploads/2010/05/iStock_000009703902XSmall1.jpg

About Andreea

Vorbareata si creativa, imi dau cu parerea, arat cu degetul si ma auto-ironizez.
Acest articol a fost publicat în Love etc. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Sfaturi de la EX?

  1. Claudia spune:

    De acord cu tine, nu ceri sfaturi unui ex. Cunosc cazuri cand cineva a cerut sfaturi de natura romantica unui ex, dar…eu m-as simti pur si simplu…ciudat. Vorba ta, discutia sigur ar ajunge intr-o directie nefericita – de ce sa dezgropam mortii? Nu ai cum sa eviti comparatiile cu relatia care a existat intre tine si fostul/fosta. Si asa ajungi sa-ti amintesti din nou durerea despartirii, se trezesc eventual resentimente, se fac reprosuri…E nevoie sa treaca un timp indelungat pana sa poti discuta cu un calm sufletesc desavarsit despre astfel de probleme cu un fost sau o fosta.
    Altfel, oricum trebuie luata in considerare si varianta ca sfaturile vor fi mereu viciate datorita naturii relatiei pe care ati avut-o, nimeni sa nu se astepte la un sfat complet obiectiv si lipsit de implicare din partea unui fost/unei foste. E sentimentul posesiunii care nu moare asa de usor.

Lasă un răspuns

