London all-in-one-day

29 aug 2010

Imi sunt datoare cu acest post, asa ca ii dau bataie :p

Paiiii, era cat pe ce sa nu ajung pe acolo. Capitala Marii Britanii e prea scumpa pt un bugetar, mai ales pt profa debutanta care sunt. Dar nu m-am dat batuta. Am stiut una si buna: vreau sa vad Londra.. sau macar o bucatica. Asadra, intr-o sambata dimineata, dupa vreo 4 ore de somn, am facut ochii mari si m-am minunat: Londra mi se asternea, in sfarsit la picioare. Si, da, stiu ca e imposibil de vizitat intr-o zi, de „digerat” toata incarcatura istorica, arhitecturala, artistica a orasului. Eu doar atata timp am avut la dispozitie, asa ca am profitat din plin de el.

Ce mi-a placut/ ce m-a impresionat (ordine aleatorie):

– London Eye : sooo big,so freakin big

– Tower Bridge : albastru, maiestuos, impunator. Primul meu contact cu Londra turistului. It now has a special place in my heart

– Garzile de la Buckingham Palace. Da, da, cliseu. Dar erau asa dragalasi cu sapcile lor pufoase :p

– Westminster Abbey: prin bogatia detaliilor

– St Paul’s Cathedral: mninunata!

– The Tube: metroul nu mi-e ceva strain, dar in Londra liniile sunt la o foarte mare adancime, iar calatoria pana acolo e de-a dreptul ametitoare. Smth else: la sosirea metroului o voce porunceste:”mind the gap!, mind the gap!”

– Harrods : galeria ce adaposteste „food court”-u’ te amageste ca ai fi in ceva soi de muzeu.. adica doar galantarele si mirosurile te mai trezesc la realitate. Preturile, alea-s alta poveste. Funny: un domn de la securitate a insistat ca Ian sa isi care rucsacul in mana, nu pe spate. No further comments. WTF?

-China Town: atatea culori, mirosuri, forme..hm! Nice. Am stat ca la acvariu urmarind o doamna care impaturea dumplings in geamul unui restaurant. Sunt recunoscatoare ca mi s-a dat sansa sa urmaresc spectacolul pregatirii acestora. Mancarea asiatica e ceva necunoscut mie, inca (bine bine, am mancat la restaurantul chinezesc din Tg Ms de cateva ori si de alte cateva la Shanghai in Cj. Nu se pune ca stiu cum sta treaba cu bucataria asiatica. De acord?!).

– Alunele prajite in caramel. Ms Mona pt amabilitate si generozitate!

– Cladirile noi, inalte, din sticla. Asa ceva eu nu am acasa, yet!

– Mc Donald’s e verde! dap, verde

– Taxiurile maaaari! Respectiv cele in care incap cel putin 4, max 6 =)) turisti. Glumesc, doar 4, numai ca masina are 2 banchete, fata in fata. Nici nu stiam!

– Muzicianul din Trafalgar Square. Avea si boxe cu el! Nu pot spune ca nu am participat la un show, nu?!

– Ripleys’ Believe it or Not! Museum – poate iti mai amintesti emisiunea. Eu am fost placut surprinsa sa dau de un muzeu dedicat evenimentelor incredibile

Dragutul de Big Ben m-a dezamagit si pe mine, alaturi de blonde, nefiind atat de big pe cat m-as fi asteptat.Silly me! Nu zic ca nu e dragalas, micutul!


Vizita mea la British Museum. Trebuie musai sa spun ca mi-am dorit sa ajung acolo cu orice pret. Neaparat! Am si ajuns, lume multa afara, lucru de asteptat, avand in vedere faima muzeului. Politie, ambulanta in curte, intr-un perimetru delimitat. Si de ce n-ar fi, ca doar la cata lume e afara, trebuie sa vegheze cineva la „ordinea si linistea” lor, nu?! Intram in muzeu. Pana la info-desk. „Could you please give me a map?” / „Yes, there you go” / „Still, what’s up with all the police outside?”. Eram curiosi si noi. Tipa ne spune cu amabilitate cu un idiot, mai bine nu i-oi zice, a dat cu spray iritant intr-una din galerii, care e acum evacuta. Vazandu-ne fata cazuta pe jos, ne-a linistit invitandu-ne sa vizitam celelalte cel putin 50-60 de incaperi ale muzeului. Nu-si termina fraza si .. reformuleaza, „actually [I now hate this word] all the building is being evacuated!” Hai no! Adica cum? Adica… adica am plecat spasiti, cu coada intre picioare.

(–>cam asa ceva–>)

Ulterior am aflat ca respectivul spreyase in aerul conditionat. Gazul iritant s-a raspandit in toata acea zona iar ei, nestiind inca despre ce fel de substanta e vorba, au luat decizia prevazatoare de a evacua cladirea. Muzeul si-s „redeschis portile pentru a primii miile de turisti interesati” abia a doua zi, cand eu deja respiram oxigen din Carpati. Asta e, acum. Poate data viitoare voi trece si dincolo de info-desk.

All in all, am savurat fiecare clipa petrecuta la Londra, am alergat de colo-colo pentru a vizita toate acele obiective pe care mi le propusesem. Amintiri de neuitat!

Note to self: re-do this trip!

 

About Andreea

Vorbareata si creativa, imi dau cu parerea, arat cu degetul si ma auto-ironizez.
Acest articol a fost publicat în Calatorie, Fun. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

