My first brit-experience / part 3 / User-Friendly Museums

23-24 aug

Ultimele 3 zile in Manchester. ..

Turistul din mine din nou la lucru: marti am vizitat Manchester Museum. by myself. nu are o tematica anume, dar pot spune ca am vazut acolo foarte multi fluturi (colorati !!), diverse animale impaiate (amu’ sa nu sara pe mine careva cu protectia animalelor, sunt acolo in scop didactic); muzeul includea si un vivariu (am evitat cu mare grija sa privesc reptilele, intrucat mi-e sila). Totusi, trebui sa marturisesc faptul ca mi-au placut tare mult niste broscute mititele verzi, turcoaz. A fost pentru prima oara… cand am vazt scheletul unui bison din Derbyshire..

Muzeul are si o sectiune dedicata egiptologiei, asadar sunt expuse mumii, sarcofage, sculpturi, biju egiptene samd.

Ce mi-a placut tare mult: erau si cateva vitrine dedicate pasarilor. Acolo am putut vedea un os gol pe interior. E drept ca am invatat asta la bio, dar nu credeam ca  e literalmente gol pe interior.

Un alt muzeu am vizitat  miercuri, e vb de Museum of Science and Industry. If u’re a boy, it’s a must to go there. Are 5 galerii, sa zicem. Prima pe care am vizitat-o, cea dedicata pasarilor metalice. Atatea avioane, atat de mari… dilema: cum le-au bagat acolo: bucatica bucatica sau, mai demult, au reusit sa strecoare un avion pe strazile orasului. Prima varianta pare mai plauzibila, asa-i?!

O alta galerie era dedicata energiei (mori de apa … locomotiva etc), o alta istoriei orasului. Am sa ma opresc asupra acesteia. Underground Manchester propune o evocare a modului in care orasul a capatat adjectivul „civilizat”, din perspectiva … canalizarilor, instalatiilor de apa. plumbingu’, domle

Astfel, dupa coborirea scarilor, auzeai pasii cailor alergandu-ti pe deasupra (k doar e underground Manchester, nu?!) si, mai apoi, erai martor la diversele etape ce au marcat introducerea canalizarii in oras. Zona dedicata Evului Mediu avea un .. miros specific de 3.14 3.14, caci in vremuri nelinistite cui ii mai pasa de igiena? Treptat, aspectul acesta s-a schimbat, au aparut (prin sec 19) chiar si masini de spalat gigant, sapun, apa „la teava” etc.

A 4a sectiune ce am vizitat-o era dedicata industriei textile, care a fost esentiala in dezvoltarea orasului. Astfel, in sec 19, acolo era un fel de punct-zero al comertului cu materiale. Cladirea in care se faceau tranzactiile era o minune a arhitecturii vremii, impresionand prin marime si stil. Astazi adaposteste un teatru si ceva galerii comerciale.

hmm… the main gallery was closed due to some maintenance issues

PS. 3.14 = pi

Trebuie neaparat sa mai zic si faptul ca in toate aceste muzee unde am fost erau ateliere pt copii care, in mijlocul verii, organizau sedinte educative. Si erau populate! Setea de cunoastere nu e un izvor nesecat. Copiii trebuie motivati sa mearga acolo si sa invete jucandu-se. Suna atat de aiurea ca zic asta, atat de nepatriotic.. dar la noi de ce nu e la fel?!

About Andreea

Vorbareata si creativa, imi dau cu parerea, arat cu degetul si ma auto-ironizez.
Acest articol a fost publicat în Calatorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

