My first brit-experience / part 2

22 august 2010

Chilling Sunday – Wii Games, nice lunch, plimbare in parc (Alexandra Park).

Am vazut veverite in „habitatul lor” aproape natural. Atat de dragute, cu coada lor pufoasa …”hmmmm, wanna hug?”.  Pe de alta parte, cine-ar fi crezut ca iarba din parc ar putea fi si taiata scurt? Si totusi, who cares? M-am bucrat de o discutie „ca intre fete” pe o simpatica banca din lemn. Am crezut ca mor de ras la vederea unor tipe care aveau un gratar format A4, asezat frumos pe o masa de picnic. Si apoi, mai era lebedele, albe, curate, gratioase. In contrast cu un catel care a insistat sa se imbaieze in lac. Grija mea: sa nu fiu langa el in momentul victorios al scuturarii… bleach

Apoi, un pic de shopping. Am constatat cu disperare ca Mc. Do se inchide duminica la 17.00, asa ca mi-am pus in cui pofta de Ms. Sundae. M-a potolit Mona gatind o nebunie de prajitura cu mere, ce avea blatul foarte sfaramicios.

23 august 2010

Cambridge One-Day Trip

Ce-as putea spune despre acest oras? Asteptarile mele: oras f. mare, aproape la fel de mare cat, io stiu?, Londra, poate nu chiar, dar totusi. Renumele orasului e atat de mare, incat m-am gandit ca si granitele lui vor fi direct proportionale cu acesta. Cand colo, eu am regasit un Cambridge mic, usor de parcurs intr-o zi, plin de scoli si cladiri f. vechi. Nu as putea spune ca poti vedea tot ce e de vazut intr-o singura zi, as fi ignoranta, dar principalele atractii le-am „facut” in juma’ de zi. Mi-au captat atentia: The Round Church, Great St Mary’s Church, King’s College. Stilul arhitectural al orasului e impresionant, strazile sunt destul de inguste, pline de turisti… n-ai cum sa te pierzi, n-are ce sa nu iti placa.

Inca ceva care mi-a placut: Corpus Clock – un mare ceas din aur (appx 1.5 m in diametru), ceas cu pendul vreau sa spun. Si ar mai fi faptul ca exista o strada care se numeste King’s Parade, strada istorica zice wiki, plina de cladiri care arata a „mici” palate, ce adapostesc scoli.

Pana la vizita in Cambridge, n-am mai vazut veci atatea biciclete parcate intr-un singur loc. Nici la cel mai mare magazin de biciclete.. hm.. orasul e destul de mic, dupa cum spuneam, asa ca bicicleta e o optiune foarte eficienta.

N-as zice chiar ca e „mica Venetie”, dar exista acolo si un canal navigabil unde neni ce arata a gondolieri plimba turistii in niste barcute (nici nush cum sa le numesc). Ghidarea barcii se face prin acelasi sistem ca si la Venetia. Totusi, nu ne-am dus cu barcuta. Nu regret, pt ca oricum a plouat dupa vreo juma de ora, poate nici atat.

A fost pentru prima oara. Am jucat bowling. E culmea cum in Ro nu-mi folosesc niciodata Studcardul, stiind ca precis nu face nicio diferenta, iar in UK  am economisit cateva lire. Lucru care pt mine conteaza. Da da.. Am obtinut si acolo o reducere decenta. Trei ture de bowling am facut. Prima: studiul problemei. A doua, am fost batuta din nou, bineinteles. Ultima tura, ne-am gandit sa dam marginile jos, pt a da un plus de autenticitate jocului. Mona mea, care pana atunci batuse si untul din mine, nu mai facea puncte. Sic!. Iar eu, eu mi-am primit lectia de bowling de la Ian. Asadar, am facut si eu o figura frumoasa. To do in Ro: bowling.

Cina indestulatoare la Nando’s, in Cambridge de data asta. Despre locul asta as mai spune ca promoveaza arta africana si ca in locatiile lor din toata tara sunt expuse diverse picturi, sulpturi si cate si mai cate opere de arta autentice care provin de acolo. Daca am inteles eu bine, si sprijina financiar artistii printr-un sistem de burse. Logo-ul lor: „Life is like a bowl of chillies!”. Nu in ultimul rand, servesc alune picante, despre care spun ca „may contain traces of nuts”.

Long way back to Manchester and a good night sleep.

PS. Imi place sa fiu tratata amabil, vanzatoarele sa imi zambeasca. Merit asta, intrucat ele traiesc din banii mei si a celor ca mine. Iar daca tipul de la casa ma intreaba in romaneste „ce faci” (cum mi s-a intamplat la Tesco), ma distrez chiar si mai bine.

About Andreea

Vorbareata si creativa, imi dau cu parerea, arat cu degetul si ma auto-ironizez.
Acest articol a fost publicat în Calatorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

