My first brit-experience / part 1

19 august 2010

Sosirea in UK. Primele emotii: de ce nu imi vine bagajul odata? Multe panouri cu indicatii prin tot aeroportul, inca de la primii pasi. Daca stii unde vrei sa mergi, vei gasi usor drumul. Asteptare. Marea revedere. Drumul spre Manchester: hm… autostrada e tare lunga. Si ingrijita. Si inca se mai lucreaza la alte bucati. Mi se spune ca trecem pe langa diverse sate, ferme. Adica cei de la sat au autostrada „la botu’ calului”, iar in Municipiul Toplita,de ex, ne bucuram dc avem fasiile de asfalt cat de cat in ordine.

La posta: exista si formulare colorate, de vrei sa stii. Exista functionari amabili (asa, cam cum ar fi un prieten), pereti zugraviti, ecrane, microfoane sa te cheme la ghiseu in cazul in care tu stai si admiri formularele colorate, peretii si ecranele. Revenind la functionari, am fost pur si simplu uimita ca are rabdare sa raspunda la fiecare intrebare, sa te ajute, sa iti explice, sa nu te preseze la niciun moment.

Didsbury: cool looking town, nice old buildings.

Manchester: same, but bigger.

Inca nu m-am obisnuit cu partea „cealalta” a drumului si ma mir la fiecare schimbare a sensului de mers ori sens giratoriu. nici nu ma obosesc sa am grija cand trec strada, are grija Mona de mine.

20 august 2010

Manchester City Center visit: Albert Square, Piccadilly Gardens, The Eye – si am vazut orasul din toate unghiurile, pozitiile samd, the Library (freakin huge, cu aspect de Pantheon, gratie cupolei)

Cina: @Nando’s. Portuguese very spicy chicken. Gustos, cata vreme nu te deranjeaza ca gura iti e in flacari :))

21 august 2010

Manchester Quays & The Imperial War Museum (http://www.citylife.co.uk/days_out/news/12757_imperial_war_museum_north_plans_new_displays_and_family_workshops_)

Muzul e fabulos. In primul rand datorita formei pe care o are. Acoperit in cv metal ce arata a fi otel, e construit pe doua nivele si ceea ce m-a uimit cel mai mult e cat de „user friendly” poate fi: asadar m-am imbracat ca un sailor, am apasat butoane pt ca afla diverse info (vizual sau auditiv), pt a vedea cum reuseste submarinul sa… ajunga sub apa sau sa iasa la suprafata. Cea mai neplacuta surpriza mi-a oferit-o buna mea prietena la panoul cu „mirosuri”. Era un fel de „maze”, diverse sfori duceau de la niste capsule unde bagai nasul sa mirosi la informatia despre respectivel mirosuri: coal, sea air etc etc… dirty socks. Da, miros de sosete murdare. Mona: hai Andreea sa simti mirosul de nu-mai-stiu-ce…Eu bag nasul si era miros de, …, da de sosetute murdare. In clipa aia, Mona, stii ca nu te-am mai iubit chiar asa tare. Sa stii. Alt lucru care  mi-a placut: era totul foarte frumos pus in valoare si te invita sa citesti, sa te informezi. Am vazut diverse tancuri, un avion de lupta (cred) atarnat din tavan, la fel si un jeep. Muzeul organizeaza tot felul de activitati educative, proiectii de filme. Vewwy vewwy fine. Free entry, asta am uitat sa spun.

Manchester Quays: nice view, podulet care se ridica pt a lasa cale libera vapoarelor mai maricele. Sunt un mic peste eu, iubesc apa asa ca plimbarea pe chei a fost tare placuta.

Seara: night out. Englezii beau. Mult. Femeile nu se lasa mai jos. Stiam asta dar am avut sansa sa o vad in desfasurare. Explica-i tu scotianului de ce nu bei decat o singura bautura, Burus. Explica-i asta daca poti. Nu intelege, asa cv e nemaiauzit. Nu ii judec, dar ma amuz. „omaga omaga, are you sick, it’s because your religious views…?”. :))

Eu m-am delectat, totusi, cu cv gin si tonic, dupa care am furat niste ginger beer de la Mona. Really good!

About Andreea

Vorbareata si creativa, imi dau cu parerea, arat cu degetul si ma auto-ironizez.
Acest articol a fost publicat în Calatorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

