” Nu poţi pretinde că ai văzut un lucru pînă nu l-ai fotografiat „

Altceva voiam sa postez azi, dar am zarit acest titlu aici, acum cand m-am logat. E atat de adevarat! Si mi se potriveste atat de bine.

Eram mica, mergeam la mare cu ai mei. Nu in fiecare an, ca nu erau mereu bani, dar mergeam. „Colorata, maine-i gata!”. Mai tii minte? Eu imi amintesc atat de bine cum mergeam pe plaja, cateodata fugeam dupa nenea fotografu, care imortaliza momentul, iar in ziua urmatoare primeam pozele, victoriosi. „Mamaia ’93”

De ziua mea, venea fotograful acasa. Aceeasi „schema” in fiecare an (pana ce am implinit 7 primaveri, ca dup-aia eram considerata prea mare pt copilarii de-astea): tort de cioco pe care scria frumos „La multi ani Andreea!”, evident, asortat cu numarul corespunzator de lumanari (din alea de la biserica :p), mancau invitatii bucatele, apoi tati fugea repede dupa fotograf… ne asezam frumos in spatele mesei, florile in stanga, vreo papusa in dreapta, tortul ridicat de-o cutie de chibrituri, ca sa se vada „decorul” mai bn, eu in centru si …”pasarica!!!”. Ranjeam una buna si inca o poza se alatura colectiei.

Sfarsit de clasa a 8a: victorie. A cumparat mami aparat foto, din ala cu film, evident. M-a insotit pana la sfarsitul liceului, peste tot pe unde am umblat. Frustrarea ca s-a terminat filmul inainte de vreme, tragedia ca nu ai pus filmul cum trebuie si, deci, nu ai nicio poza, nervii ca s-au terminat bateriile chiar cand ti-e lumea mai draga, no alea da amintiri faine. Atatea poze frumoase… si ce daca nu aveai zoom ori 15 MP, functie sepia ori face detection , tot bine era si atunci. Peste tot duceam aparatul cu mine, pt a putea dovedi, mai tarziu ca am fost acolo. Astfel am dovada incontestabila ca am stat cu ursul la 50 cm in spatele meu, ca am mangaiat un saint-bernard la Babele, ca am fost gura-casca sa vizitez Roma ori Alba Iulia, ca am invatat (in sfarsit) sa ma dau cu bicicleta si, de ce nu, am purtat mandrie de aparat dentar.

Dupa ani si ani, m-am inscris si eu in randul lumii, cand mi-am luat un Canon digital A460, parca. A fost super senzatia! Puteam, finally, sa dau frau liber butonului …yeeee. Si am facut multe poze, peste tot, literalmente. mai putin sub apa. Tot ce am facut in ultimii ani e stocat in vreo 14 g de poze. Am terminat facultatea, mutarea la Cluj, am invatat sa gatesc (cat de cat), experienta de la Dej, excursiile in diverse locuri. Toate sunt acolo, asteptand sa fie revazute si niciodata sterse.

Intre timp, am mai schimbat un aparat foto si acum iar sunt obligata sa o fac. Not by choice, ci pt ca al doilea Canon a murit inainte de vreme, dar, destul de convenabil pt magazin, dupa expirarea garantiei. This last weekend am tot cautat un inlocuitor, cu inima si buzunarul cam stranse, dar nu pot trai fara aparat foto (prietenii stiu de ce). I’m a freak, I luuuv taking pictures… pisti tot, cu oricem oricine, oricand. Profit de ocazie pt a-mi cere scuze daca am facut-o atunci cand tu nu aveai chef, dar sa stii ca daca ai iesit naspa, am sters poza.

Am vazut multe lucruri, le-am fotografiat. Nu am fotografiat ce am simtit, dar imi aduc aminte si de acest aspect privind fotografiile. Tu vei vedea un tandafir, eu vad lacrimi poate, amintindu-mi in ce perioada l-am fotografiat.

La acest aparat am cazut de acord cu „partenerul de achizitie”. Costa £110

About Andreea

Vorbareata si creativa, imi dau cu parerea, arat cu degetul si ma auto-ironizez.
Acest articol a fost publicat în Fun. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la ” Nu poţi pretinde că ai văzut un lucru pînă nu l-ai fotografiat „

  1. Serj spune:

    Cum adica „partener de achizitie”, rog a se citi co-proprietar si beneficiar.

  2. nochocapicfou spune:

    de asta am si euu…..pe gri🙂

Lasă un răspuns

